תועלת ייחודית של שתייה בירה, cider או spirits? מחקר מעניין מצביע על הבדלים בירידה במוות

Written by

in

מחקר שfollowed more than 340,000 adults for over a decade found that heavy drinking increased the risk of death regardless of beverage type. However, at lower levels, surprisingly beer, cider and spirits were linked to higher mortality while wine was associated with lower risk. Moderate wine drinkers had a 21% lower risk of cardiovascular death compared to people who rarely or never drank.

מקור: Latest Science News — ScienceDaily — לכתבה המלאה

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוזר האתר מודל מקומי · gemma2
שלום! 👋 אני העוזר החכם של האתר, רץ על מודל מקומי בשרת. איך אפשר לעזור?